Батькам на замітку

Рекомендації батькам першокласників

Шановні батьки, ваша дитина вперше переступила поріг нового навчального закладу – школи, де на неї чекатимуть цікаві уроки, веселі перерви, змістовне дозвілля, гарні друзі та перша вчителька. Щоб навчання першокласника було цікавим, результативним, приносило користь дитині і радість батькам, я пропоную вам низку порад.

Без названия


Пам’ятка батькам першокласника:
 Підтримайте в дитині його прагнення стати школярем. Ваша щира зацікавленість в його шкільних справах і турботах, серйозне відношення до його перших досягнень і можливих труднощів допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового положення і діяльності.
 Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими він зустрівся в школі. Поясніть їх необхідність і доцільність.
 Ваш малюк прийшов у школу, щоб вчитися. Коли людина вчиться, у нього може щось не відразу виходити, це природно. Дитина має право на помилку.
 Складіть разом з першокласником розпорядок дня, стежте за його дотриманням.
 Не пропускайте труднощів, які можуть виникнути у дитини на початковому етапі навчання в школі. Якщо у першокласника, наприклад, є логопедичні проблеми, постарайтеся впоратися з ними на першому році навчання.
 Підтримайте першокласника в його бажанні добитися успіху. У кожній роботі обов’язково знайдіть, за що можна було б його похвалити. Пам’ятайте, що похвала та емоційна підтримка (“Молодець!”, “Ти так добре впорався!”) здатні помітно підвищити інтелектуальні досягнення.
 Якщо вас щось турбує в поведінці дитини, його учбових справах, не соромтеся звертатися за порадою і консультацією до вчителя або шкільного психолога.
 Зі вступом до школи в житті вашого малюка з’явилася людина авторитетніша, ніж ви. Це вчитель. Поважайте думку першокласника про свого педагога.
 Навчання – це нелегка і відповідальна праця. Вступ до школи істотно міняє життя дитини, але не повинно позбавляти її різноманіття, радості, гри. У першокласника повинно залишатися досить часу для ігрових занять.

10 речей, які повинні виконати батьки першокласника:
1. Малюк, швидше за все, буде хвилюватися і сам прокинеться вдосвіта. Прикрасьте його кімнату повітряними кульками, плакатом із веселим надписом.
2. Багато хто з батьків вважає, що подарунків цього дня робити не обов’язково. Між тим яскравий згорток поруч із подушкою трохи розвіє дитячі хвилювання і, з іншого боку, підкреслить важливість події.
3. Звичайно ж, ранець із потрібними речами ви разом з дитиною склали ще тиждень тому. Напередодні 1 вересня варто ще раз зазирнути до нього… і покласти туди якусь дрібничку: чи то кумедний ластик, чи незвичайний олівець. Дитина зрадіє, побачивши таку знахідку!
4. На весь сьогоднішній день забороніть собі повчати дитину, не хмуртеся, не гнівайтеся, не обурюйтеся і не підвищуйте голос!
5. Відкладіть усі справи, візьміть на роботі відгул. Коли малюк вперше переступить шкільний поріг, ви маєте бути поруч із ним.
6. Скажіть своєму першокласнику, який він має чудовий вигляд.
7. Зустрічаючи дитину зі школи, розпитайте її, як пройшов перший день. Поцікавтеся, що вона робила і, обов’язково похваліть за те, що вона трималася впевнено (навіть, якщо вона вмудрилася щось загубити).
8. Увечері влаштуйте святковий чай. З такого приводу запросіть бабусь, дідусів – їм також буде приємно привітати першокласника.
9. Сподіваємося, ви не забудете сказати дитині, як сильно ви її любите.
10. Засинаючи, дайте собі слово бути стосовно дитини й надалі такими ж спокійними та уважними, як сьогодні!

10 заповідей для батьків першокласника:
1. Починайте “забувати” про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: “який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд”.
2. Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
3. Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
4. Не лайте, а тим більше – не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: “Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему”.
5. Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
6. Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення – запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) – нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
7. Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
8. Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого – основа для взаєморозуміння.
9. Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: “Вийде обов’язково, тільки потрібно ще раз спробувати”. Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
10. Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз – фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.

Адаптація першокласників:
Для першокласника дуже важливо відчути себе прийнятим в шкільну сім’ю, а також реалізувати своє бажання бути почутим і зрозумілим. Тому на першому етапі адаптаційного періоду, який триває приблизно тиждень, вчитель, перш за все ставить завдання познайомити дітей один з одним, створити спільну атмосферу в класі, дати можливість дітям відчути себе членами нового співтовариства.
Працюючи на другому етапі над режимом школяра, учні отримують перший досвід учбової співпраці в групах. Група в даному випадку працює, перш за все як механізм підтримки дитини в новій ситуації. Режим дня в кожному класі вишиковувався по-своєму. Діти згадують, що вони роблять вранці, готуючись до школи, і увечері, прийшовши зі школи. В одному класі першокласники показують пантоміму, в іншому – малюють, а в третьому – підбирають картинки, які ілюструють необхідні дії. Кожна група будує свій план шкільного дня і обґрунтовує його. Потім першокласники обговорюють, що ж, на їх погляд найважливіше для справжнього школяра і що відрізняє школяра від дошкільника. В результаті роботи на цьому етапі діти осмислюють досвід учбової співпраці, тобто розбираються, що їм заважає, а що – допомагає стати справжніми школярами.
На третьому етапі вчитель обговорює з учнями можливі критерії оцінки учбової роботи (правильність, акуратність, краса, старанність, інтерес та ін.) і способи, як всього цього можна досягти.
Четвертий етап адаптаційного періоду першокласників присвячений контролю освоєння введених раніше правил і прийомів роботи. Важливо, щоб вчитель створив ситуацію, коли не він, а самі діти здійснюють цей контроль. Завданням педагога на цьому етапі є спостереження і фіксація основних труднощів учнів (дуже повільні або дуже імпульсивні, дуже тривожні і так далі). Діти працюють в парах, в групах, прагнучи домовитися в ситуації зіткнення думок. Найнепростішою справою для першокласників виявляється сперечатися, не посварившись і не ображаючись один на одного. Шукати аргументи і докази своєї позиції в рішенні тієї або іншої задачі. В кінці роботи хлопці оцінюють, наскільки аргументовано вони сперечалися і обстоювали свою думку, аналізують труднощі, що зустрілися. Вчитель звертає увагу наскільки по-шкільному працюють діти, і які правила шкільного життя допомагають їм впоратися із завданнями.
На завершальному етапі хлопці обмінюються враженнями про перші шкільні дні, малюють, що їм більш всього запам’яталося і сподобалося в школі, розподіляють суспільні доручення. Потім в шкільному дворі вони беруть участь в конкурсі малюнків на асфальті. Закінчується адаптаційний період першокласників святом “Присвячення в учні”.
Значимим моментом цього періоду є батьківські збори. Вчитель прояснює очікування батьків від навчання їх дитини в школі, знайомить з особливостями навчання і специфікою нової учбової ситуації, розповідає про перші труднощі і успіхи дітей, проявлені в ході адаптаційного періоду.
Однією з проблем вчителя початкових класів є адаптація учнів, прибулих з інших шкіл в 3-4 класах. Адаптація учнів в цих умовах повинна відбуватися природно, молодший шкільний колектив має бути готовий прийняти до своїх лав новачка. Це новий друг, потрібний класу, повноправний член колективу.

Загальні поради батькам першокласників:
 Вранці піднімайте дитину спокійно, з посмішкою та лагідним словом.
 Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.
 Не підганяйте її, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили, – провини дитини у цьому немає.
 Не посилайте дитину в школу без сніданку: в школі вона багато працює, витрачає сили. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.
 Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: “Дивись, поводь себе гарно!”, “Щоб не було поганих оцінок!” тощо. У дитини попереду важка праця.
 Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись (згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня).
 Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.
 Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.
 Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини.
 Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.
 При спілкуванні з дитиною не вживайте виразу: “Якщо ти будеш добре вчитись, то …” Часом умови ставляться важкі – й тоді ви опиняєтеся у незручному становищі.
 Протягом дня знайдіть (намагайтесь знайти) півгодини для спілкування з дитиною. В цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
 У сім’ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
 Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий стан. Найчастіше це об’єктивні показники стомлення, перевантаження.



Як організувати дитину вранці? https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTUUNJYldWWUlqR3M
Як уникнути помилок, працюючи з дитиною над виконанням домашніх завдань? https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTLXIzQjdtM3RHZXc
П'ять дієвих способів захопити дитину читанням. https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTdUhCOW9tSmt2R1k
Якщо дитина не хоче робити уроки. https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTZGIyU1BHZDlCN2c
Як покращити успішність дитини? https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTbjRPYXpKV1oyUWs
Які звернення дитина краще чує? https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTRUdQbkc2Q3NyWUE
Десять звичок, притаманних хорошим батькам. https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTbm8wU0Z0dUJ2Sms
Чого батьки не повинні казати своїм дітям. https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTX3ROUnFQQ0xPSXc
Помилки виховання у дуже дбайливих батьків. https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTM2JfR3JWYjFkcEU
Як гарантувати безпеку дітей в Інтернеті? https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTTDJTVWs1ajZjTmc
Цікаві способи розвитку уяви дитини. https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTX0RzWmhiTnlmMDg
ТОП - 30 порад батькам школярів молодших класів. https://drive.google.com/open?id=0B2KteDYH2zHTSFBPQzl6MTBHV1k

Це важливо!!!






Ви ніколи не замислювалися, чому дідусь і бабуся більше люблять своїх онуків, ніж дітей? Бабусі й дідусі вірили, кажуть мудреці, що душа після смерті не вмирає, і саме внуки народять дітей, в тіло яких вселиться їх душа.Сучасні діти більшу частину свого життя проводять біля телевізора чи комп'ютера. Вони мають віртуальних друзів, виконують віртуальну роботу, грають у віртуальні ігри. Від цього хворіють не тільки фізично, а й духовно. Герої мультиків і фільмів, які є кумирами дітей, часто спотвореної зовнішності, не в своєму розумі, психічно неврівноважені, вживають нецензурні слова ... Герої сучасних мультфільмів нерідко зовні бридкі, непропорційні створення, незрозумілого статі і сповідують невідомо які цінності. Діти беруть риси характеру своїх улюблених героїв, вчаться сваритися, битися, обманювати, лицемірити разом з ними. Тому не треба дивуватися, чому у дітей неприродні переваги, спотворене почуття смаку і краси, чому вони стають вередливими, цинічними і жорстокими ...Народна казка, в якій закодовані тисячолітні знання, вчить, як відрізнити добро від зла, хороше від поганого, виховує почуття дружби, любові, поваги до старших, і, найголовніше, - до близьких людей.Батькам варто було хоч краєм ока зазирнути, що робить дитина біля комп'ютера, з ким спілкується, які передачі дивиться, поцікавитися, який сенс мультиків перед тим, як вирішувати перегляд малюкові.



Тому невипадково, що діти втрачають інтерес до книги, знань, живому спілкуванню, а стають нервовими, грубими і агресивними.
Варто задуматися, яку книгу ви останній раз читали своєї дочки? Коли з сином говорили про проблеми, які його хвилюють? Коли разом з дітьми (без сторонніх людей, а тільки сім'єю) ходили в ліс, в турпохід? .. Коли просто обговорювали прочитану книгу або виконували разом якусь корисну роботу? Чому навчили свою дитину (вишивати, малювати, вирізати з дерева, в'язати ...)? А, можливо, ви й самі не можете відірватися від екрану телевізора, від чергового перегляду порожнього серіалу або телешоу? .. Тому, починайте виховання з себе!

ТЕСТ  "ДОБРА МАТИ... ДОБРИЙ БАТЬКО... " 

ВАРІАНТИ ВІДПОВІДЕЙ: "ТАК", "НІ", "НЕ ЗНАЮ".

1. НА ДЕЯКІ ВЧИНКИ ДИТИНИ ВИ ЧАСТО РЕАГУЄТЕ "ВИБУХОМ", А ПОТІМ ШКОДУЄТЕ ПРО ЦЕ?
2. ДЕКОЛИ ВИ ВДАЄТЕСЯ ПО ДОПОМОГУ АБО ПОРАД ІНШИХ ОСІБ, КОЛИ НЕ ЗНАЄТЕ, ЯК РЕАГУВАТИ НА ПОВЕДІНКУ ВАШОЇ ДИТИНИ?
3. ВАША ІНТУЇЦІЯ І ДОСВІД – КРАЩІ ПОРАДНИКИ У ВИХОВАННІ ДИТИНИ.
4. ДЕКОЛИ ВАМ ТРАПЛЯЄТЬСЯ ДОВІРЯТИ ДИТИНІ СЕКРЕТ, ЯКИЙ НІКОМУ ІНШОМУ НЕ РОЗКАЗАЛИ Б.
5. ВАС ОБРАЖАЄ НЕГАТИВНА ДУМКА ІНШИХ ЛЮДЕЙ ПРО ВАШУ ДИТИНУ?
6. ВАМ ТРАПЛЯЛОСЯ ПРОСИТИ У ДИТИНИ ВИБАЧЕННЯ ЗА СВОЮ ПОВЕДІНКУ?
7. ЧИ ВВАЖАЄТЕ ВИ, ЩО ДИТИНА НЕ ПОВИННА МАТИ СЕКРЕТІВ ВІД СВОЇХ БАТЬКІВ?
8. ПОМІЧАЄТЕ ВИ МІЖ СВОЇМ ХАРАКТЕРОМ І ХАРАКТЕРОМ ДИТИНИ РІЗНИЦЮ, ЯКА ІНОДІ ПРИЄМНО ДИВУЄ ВАС?
9. ВИ НАДТО СИЛЬНО ПЕРЕЖИВАЄТЕ НЕПРИЄМНОСТІ АБО НЕВДАЧІ ВАШОЇ ДИТИНИ.
10. ЧИ МОЖЕТЕ УТРИМАТИСЯ ВІД КУПІВЛІ ЦІКАВОЇ ІГРАШКИ ДЛЯ ДИТИНИ (НАВІТЬ, ЯКЩО МАЄТЕ ГРОШІ) ТОМУ, ЩО ЗНАЄТЕ: ВДОМА ЇХ Є БАГАТО?
11. ВИ ЗНАЄТЕ, ЩО ДО ПЕВНОГО ВІКУ КРАЩИЙ ВИХОВНИЙ АРГУМЕНТ ДЛЯ ДИТИНИ — ФІЗИЧНЕ ПОКАРАННЯ (ПАСОК).
12. ВАША ДИТИНА САМЕ ТАКА, ПРО ЯКУ ВИ МРІЄТЕ.
13. ВАША ДИТИНА ЗАВДАЄ ВАМ БІЛЬШЕ ТУРБОТ, АНІЖ РАДОЩІВ.
14. ЧИ ЗДАЄТЬСЯ ВАМ, ЩО ВАША ДИТИНА НАВЧАЄ ВАС ПО-НОВОМУ ДУМАТИ, ПОВОДИТИСЯ?
15. ЧИ БУВАЮТЬ У ВАС ПРИКРОЩІ З ВАШОЮ ДИТИНОЮ?

ОБРОБКА РЕЗУЛЬТАТІВ: ЗА КОЖНУ ВІДПОВІДЬ "ТАК" НА ЗАПИТАННЯ 2,4, 6, 8, 10, 12,14 І ЗА КОЖНУ ВІДПОВІДЬ "НІ" НА ЗАПИТАННЯ 1, З, 5, 7, 9, 11, 13 І 15 НАРАХУЙТЕ СОБІ ПО 10 БАЛІВ, ЗА КОЖНУ ВІДПОВІДЬ "НЕ ЗНАЮ" НА БУДЬ-ЯКЕ ЗАПИТАННЯ — ПО 5 БАЛІВ. ПІДРАХУЙТЕ ЗАГАЛЬНУ СУМУ.

100-150 БАЛІВ. У ВАС ВЕЛИКІ ЗДІБНОСТІ ДО ПРАВИЛЬНОГО РОЗУМІННЯ СВОЄЇ ДИТИНИ. ВАШІ СУДЖЕННЯ І ПОГЛЯДИ — ДОБРІ СОЮЗНИКИ У РОЗВ'ЯЗАННІ РІЗНИХ ВИХОВНИХ ПРОБЛЕМ. ЯКЩО Й НА ПРАКТИЦІ ВАША ПОВЕДІНКА ВІДКРИТА, СПОВНЕНА ТЕРПЛЯЧОСТІ, ВАС МОЖНА ВИЗНАТИ ЗА ПРИКЛАД ДЛЯ НАСЛІДУВАННЯ. ДО ІДЕАЛУ ВАМ НЕ ВИСТАЧАЄ ОДНОГО НЕВЕЛИЧКОГО КРОКУ. НИМ МОЖЕ СТАТИ ДУМКА ВАШОЇ ДИТИНИ. РИЗИКНІТЬ, СПРОБУЙТЕ ЇЇ З'ЯСУВАТИ.

50-99 БАЛІВ. ВИ — НА ПРАВИЛЬНОМУ ШЛЯХУ ДО КРАЩОГО РОЗУМІННЯ ВЛАСНОЇ ДИТИНИ. СВОЇ ТИМЧАСОВІ ТРУДНОЩІ АБО ПРОБЛЕМИ З ДИТИНОЮ ВИ МАЄТЕ РОЗВ'ЯЗАТИ, ПОЧИНАЮЧИ З СЕБЕ. І НЕ НАМАГАЙТЕСЯ ВИПРАВДОВУВАТИСЯ БРАКОМ ЧАСУ АБО ХАРАКТЕРОМ ВАШОЇ ДИТИНИ. Є КІЛЬКА ПРОБЛЕМ, НА ЯКІ ВИ МАЄТЕ РЕАЛЬНИЙ ВПЛИВ, А ТОМУ СПРОБУЙТЕ ЦЕ ВИКОРИСТАТИ. НЕ ЗАБУВАЙТЕ, ЩО РОЗУМІТИ — НЕ ЗАВЖДИ ПРИЙМАТИ. НЕ ЛИШЕ ДИТИНУ, А Й ВЛАСНУ ОСОБИСТІСТЬ.

0-49  БАЛІВ. ЗДАЄТЬСЯ, МОЖНА БІЛЬШЕ СПІВЧУВАТИ ВАШІЙ ДИТИНІ, АНІЖ ВАМ, ОСКІЛЬКИ ЇЇ МАТИ НЕ СТАЛА ДРУГОМ І ПРОВІДНИКОМ НА ВАЖКОМУ ШЛЯХУ ЗДОБУТТЯ ЖИТТЄВОГО ДОСВІДУ. АЛЕ ЩЕ НЕ ВСЕ ВТРАЧЕНО. ЯКЩО ВИ Й СПРАВДІ ХОЧЕТЕ ЩОСЬ ЗРОБИТИ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ, СПРОБУЙТЕ ІНАКШЕ. МОЖЛИВО, ВИ ЗНАЙДЕТЕ КОГОСЬ, ХТО ВАМ У ЦЬОМУ ДОПОМОЖЕ СВОЄЧАСНИМИ ПОРАДАМИ. ЦЕ НЕЛЕГКО, ЗАТЕ У МАЙБУТНЬОМУ ОБЕРНЕТЬСЯ ВДЯЧНІСТЮ І ЩАСЛИВИМ ЖИТТЯМ ВАШОЇ ДИТИНИ.


Немає коментарів:

Дописати коментар